5 niezawodnych zasad strukturyzacji witryny

Jeśli projekt i treść Twojej witryny są jego ciałem i duszą, to struktura witryny jest jej podstawą. Nie brzmi to tak efektownie, jak wiesz, „dusza”, ale jest to mocna podstawa, na której absolutnie wszystko jest zbudowane.

Zorganizowana hierarchia stron witryny – oraz przejrzyste i spójne menu, dzięki któremu można je znaleźć – jest najważniejszą częścią doświadczenia użytkownika w witrynie. Co dobrego jest w projektowaniu, jeśli nie opiera się na jasności nawigacyjnej? A jaka jest Twoja niesamowita strona Informacje, jeśli użytkownik ma problem ze znalezieniem jej?

Struktura stron internetowych jest tak prosta, że ​​często jest pomijana, ale to ogromny błąd! Dobrą wiadomością dla webmasterów wszystkich poziomów umiejętności jest fakt, że struktura witryny nie wymaga specjalnej wiedzy technicznej. Nie ma znaczenia, czy kodujesz kod HTML swojej witryny od podstaw, czy używasz programu DreamHost’s Remixer – w zeszłym tygodniu wprowadziliśmy funkcję wielostronicową! – dobra struktura jest dostępna dla wszystkich.

Zidentyfikowaliśmy pięć bezpiecznych wskazówek dotyczących strukturyzacji stron i menu witryny. Ale najpierw porozmawiajmy o tym, dlaczego tak ważna jest struktura witryny.

Dlaczego struktura Twojej witryny ma znaczenie?

Podczas gdy wiele osób jest podekscytowanych wyborem czcionek i kolorów, znacznie mniej podchodzi do pomysłu zaprojektowania struktury witryny. Choć może to nie być najbardziej błyskotliwa część procesu projektowania stron internetowych, jest ona nadal kluczowa dla sukcesu Twojej witryny, bloga lub biznesu online. Dlatego.

Optymalizacja wyszukiwarki

Dobra struktura to podstawowa taktyka Search Engine Optimization (SEO). Początkowo w czasach WebCralwer, AltaVista, a nawet Lycos, wyszukiwarki próbowały zwracać wyniki na podstawie gęstości słów kluczowych, prostych sygnałów HTML i długości treści. Ale te wyniki były niedoskonałe i łatwe do wykorzystania przez SEO.

Wejdź do Google w 1996 roku. Cóż, nie całkiem Google – wtedy nazywano go BackRub. BackRub przeanalizował linki wsteczne i przypisał wartość do każdej strony. Algorytm ten, znany później jako PageRank, był katalizatorem Google i nadal stanowi ogromną część algorytmu giganta wyszukiwania.

Projektowanie i tworzenie stron www – Fabryka

http://mezata.pl/tworzenie-stron-siedlce

http://mezata.pl/tworzenie-stron-warszawa

Jak to się ma do struktury i hierarchii witryny?

Ponieważ PageRank przypisuje wartość każdej stronie, ilość linków, które otrzymuje strona, koreluje bezpośrednio z jej zdolnością do rangowania. Jeśli struktura witryny nie działa w sposób, w jaki PageRank przepływa do właściwych stron, Twoja witryna ma mniejsze szanse na pojawienie się na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

Na wynos: upewnij się, że ważne strony są połączone na początku treści i często. To samo dotyczy stron, które nie są ważne; jeśli nie są naprawdę przydatne, albo nie twórz ich, albo nie łącz z nimi tak bardzo.

SEO to znacznie więcej niż tylko PageRank. Organizowanie zawartości w względne foldery (czasami nazywane silosami) jest niezwykle pomocne w sygnalizowaniu wyszukiwarce, o co chodzi w treści. Na przykład stronę o dinozaurach można zorganizować na wiele różnych sposobów. Jednym ze sposobów byłoby stworzenie stron o konkretnych dinozaurach i dodanie ich do folderów z epoki, w której żyli. Więc T-Rex byłby zorganizowany w okresie kredowym razem z Triceratops. Posiadanie treści zorganizowanych w sposób, w jaki wyszukiwarki rozumieją względne treści, jest niezwykle ważne.

Wreszcie, szczególnie w przypadku dużych witryn, Twoja struktura może pomóc robotom indeksującym znaleźć Twoje strony. Bez wchodzenia w techniczne chwasty, przemyślana struktura Twojej strony pomoże wyszukiwarkom znaleźć strony. W przeważającej części oznacza to utrzymanie hierarchii architektury tak płaskiej, jak to możliwe, i łączenie wewnętrznie w tej przestrzeni.

Poprawione wrażenia użytkownika

Dobra struktura strony oznacza również dobre wrażenia użytkownika. Gdy nawigacja w witrynie ma logiczny sens, ludzie są w stanie łatwiej znaleźć to, czego szukają. Nie tylko spędzą więcej czasu na pomocnej stronie, ale mogą nawet polecić ją innym.

Teraz, gdy wiesz, dlaczego struktura strony ma znaczenie, wróćmy do tego, jak to zrobić.
5 niezawodnych zasad strukturyzacji witryny

  1. Zaplanuj zanim to zrobisz

Najlepszą porą na zorganizowanie witryny jest rozpoczęcie jej projektowania. Witryna musi być tylko błyskiem w oku, aby rozpocząć proces planowania.

Włącz edytor tekstu lub skorzystaj z zaawansowanej technologii dzięki tablicy lub papierowi do pisania i zacznij pisać, jak chcesz zorganizować swoją witrynę. Nie myśl o tym. Na przykład twoja strona domowa prawdopodobnie będzie linkować do strony Informacje, co jest rozsądnym założeniem.

Jeśli już zbudowałeś swoją witrynę, nie martw się! Skorzystaj z poniższych wskazówek, aby ulepszyć strukturę, którą już masz.

Nie musisz być profesjonalistą, aby zbudować świetną stronę internetową. Postępuj zgodnie z najlepszymi praktykami projektowymi.

  1. Symetria jest kluczem

Ludzki mózg docenia równowagę, więc upewnij się, że struktura pasuje do rachunku. Na przykład, jeśli mam cztery pozycje menu – Informacje, Portfolio, Praca ze mną i Kontakt – upewnij się, że każda z nich ma podobną liczbę podkategorii.

Jeśli twoja struktura jest nierówna, prawdopodobnie oznacza to, że strona jest o czymś innym niż myślałeś i powinna zostać uporządkowana.

Na przykład, jeśli umieściłem 10 różnych stron w Work With Me, ponieważ moje firmy zapewniają 10 usług, może zamiast zakopać to w hierarchii, na pierwszej stronie powinno być drążenie wszystkich oferowanych przeze mnie usług.
3
. Zwróć uwagę na ślimaki stron

„Slug” to internet mówiący o końcu adresu URL strony lub postu. Na przykład w adresie URL mywebsite.com/about-me „about-me” to ślimak. Ślimak staje się dłuższy w zależności od ilości informacji wprowadzonych w adresie URL. Na przykład „mywebsite.com/work-with-me/web-design” ma dłuższy ślimak wskazujący, że strona znajduje się dalej w strukturze witryny.

Możesz użyć Remixera, aby ręcznie przypisać ślimaki do stron i zapobiec ich zbyt długiemu lub mylącemu. Po kliknięciu, aby edytować stronę w Remixerze, menu po lewej stronie pozwoli ci przypisać tytuł strony, opis strony i ślimak strony.

Remixer ułatwia budowę strony. Zacznij za darmo.

Dla najlepszego doświadczenia użytkownika wszystkie te powinny być krótkie, słodkie i podobne do siebie. Adres URL mywebsite.com/about-me nie powinien mieć tytułu strony, który mówi coś takiego: „O doświadczaniu najlepszych wulkanów świata”.

  1. Uczyń menu przednim i środkowym

Twoje menu jest zazwyczaj poziomą listą linków pokazujących użytkownikom, jak przejść do innych stron lub sekcji w witrynie, i jest to najlepsza praktyka, aby umieścić ją na górze. Niezależnie od tego, czy projektujesz od podstaw, czy korzystasz z narzędzia do tworzenia stron internetowych typu „kliknij, aby edytować”, ważne jest, aby łatwo znaleźć menu. W przeciwnym razie użytkownicy po prostu nie będą mogli poruszać się po witrynie.

Jeśli używasz Remiksera, menu główne nazywa się „Menu nagłówka”, ponieważ jest zgodne z tą zasadą i domyślnie znajduje się na pierwszej stronie, którą budujesz. Aby zapewnić spójność i dobre wrażenia użytkownika, kliknij „Generuj menu witryny”, aby zsynchronizować menu nagłówka – i każdy jego element – na wszystkich stronach w witrynie.

Szukasz więcej wskazówek nawigacyjnych? Wyciągnęliśmy trochę inspiracji z odległej galaktyki.

  1. Keep It Simple

Na koniec pamiętaj, aby nie nadbudowywać swojej witryny. Wiemy, że ciężko jest rozłożyć całą pracę na jedną stronę portfolio, ale jest powód, dla którego popularne są układy jednostronicowe: nasze uwagi nie mają zbyt wiele czasu na nic innego.

To samo dotyczy twojej struktury. Wybierz nie więcej niż sześć pozycji menu głównego; nie chcesz ważnych rzeczy zakopanych głęboko w witrynie, gdzie nikt ich nie znajdzie. I upewnij się, że każda strona łączy się z każdą inną stroną (możesz to zrobić za pomocą zsynchronizowanego menu nagłówka). Nie chcesz, żeby ktokolwiek spadł z króliczej dziury, z której nie może się wydostać.

Wygląda na to, że struktura strony internetowej powinna być dodatkowa, ale jest w niej naprawdę dużo i łatwo jest uczynić ją zbyt złożoną lub przypadkowo wprowadzającą w błąd. Skoncentruj się na tym, co najważniejsze dla czytelnika, aby dowiedzieć się o Twojej stronie, i upewnij się, że twoja struktura w tym tkwi i nic więcej.